Τα αποτελέσματα για τον «οδηγό της παρέας»
Έξι στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα θεωρούν ότι ο «οδηγός της παρέας» μπορεί να καταναλώσει αλκοόλ και να οδηγήσει αρκεί να είναι κάτω από το όριο!
600 εθελοντές του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συμμετείχαν δυναμικά στην πραγματοποίηση της 15ης Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα όπου με πάθος και δυναμισμό ευαισθητοποίησαν και ενημέρωσαν τους πολίτες, το Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021, σε 40 πόλεις πανελλαδικά με τη συμμετοχή 2.500 πολιτών για «έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα».
Σε μια περίοδο όπου η Οδική Ασφάλεια είναι πολύ ψηλά στην agenda των κρατών παγκοσμίως και παρακολουθώντας, με μεγάλη ανησυχία τους δείκτες των τροχαίων δυστυχημάτων να αυξάνουν μετά το lockdown, το Ινστιτούτο ενισχύει την προσπάθεια της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης για την προστασία όλων των χρηστών του δρόμου. Έχοντας υπόψη ότι 1 στους 4 θανάτους από τροχαία οφείλεται στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, κεντρικός άξονας της δράσης ήταν ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί».
Οι εθελοντές προέτρεπαν τις παρέες, να ορίσουν το άτομο που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ προκειμένου να είναι ο «οδηγός της παρέας» ο οποίος φορώντας ένα αναγνωριστικό βραχιολάκι στο τέλος της βραδιάς θα κάνει ένα φιλικό αλκοτέστ επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του.
Η 15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα ήταν σε νούμερα: 2500 οδηγοί - 1970 φιλικά αλκοτέστ - 600 εθελοντές – 40 πόλεις - 40 σημεία διασκέδασης - 6 Συνδιοργανωτές (Περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Κρήτης) – 2 Αιγίδες (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος - Κ.Ε.Δ.Ε.) – 8 θεσμικοί συνεργάτες - 1 Μεγάλος Υποστηρικτής - 8 υποστηρικτές και, τέλος, οι πάνω από 30 εθελοντικοί & τοπικοί φορείς.
Ωστόσο, παρά και τον ενθουσιασμό των εθελοντών και το μεγάλο ενδιαφέρον των προσερχόμενων οδηγών για να ενημερωθούν, σε κάποιες περιοχές «οι οδηγοί …μάλλον τα ήπιαν», αφού αρκετοί δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα όσων δέχτηκαν να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ ήταν:
- Ποσοστό 88% ήταν ΚΑΤΩ από το όριο ενώ 53% εξ’ αυτών ΔΕΝ κατανάλωσε ΚΑΘΟΛΟΥ αλκοόλ.
- Ποσοστό 12% ήταν ΠΑΝΩ από το όριο (65% άνδρες, 35% γυναίκες) με μέσο όρο ηλικίας τα 32,5 έτη.
- Από τις πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά ήταν η Λαμία, η Άρτα και η Κέρκυρα ενώ οι πόλεις με τα πιο ανησυχητικά ποσοστά (συμμετέχοντες που δέχτηκαν να δεσμευτούν ως οδηγοί της παρέας αλλά βρέθηκαν πάνω από το όριο) ήταν: τα Τρίκαλα και το Χαλάνδρι με ποσοστό 38% και 29% πάνω από το όριο σε σχέση με το πανελλαδικό 12%.
Στην έρευνα που υλοποίησε το Ι.Ο.ΑΣ. το ίδιο βράδυ στους οδηγούς που θέλησαν να συμμετάσχουν φάνηκε ότι:
- Το 50% είχε προγραμματίσει από πριν να γίνει οδηγός της παρέας.
- Το 28,9% ενθαρρύνθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. για να γίνει ο οδηγός της παρέας.
- Το 87% θεωρεί ότι διασκέδασε εξίσου ή περισσότερο από τους φίλους του.