Προβάλλεται η ταινία “Το κάλεσμα 3: Ο διάβολος με έβαλε να το κάνω” (trailer)
Προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Tanweer η ταινία “ ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 3: Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΕ ΕΒΑΛΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ”.
- Σκηνοθεσία: Μάικλ Τσάβες
- Σενάριο: Ντέιβιντ Λέσλι Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ
- Πρωταγωνιστούν: : Πάτρικ Γουίλσον, Βέρα Φαρμίγκα, Ρόρι Ο Κόνορ, Σάρα Κάθριν Χουκ, Τζούλιαν Χίλιαρντ, Στιβ Κούλτερ, Σάνον Κουκ, Στέρλινγκ Τζέρινς
- Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μάικλ Μπέρτζες
- Σχεδιασμός Παραγωγής: Τζένιφερ Σπενς
- Κοστούμια: Λέα Μπάτλερ
- Μοντάζ: Πίτερ Γκβόζντας, Κρίστιαν Βάγκνερ
- Μουσική: Τζόζεφ Μπισάρα
- Διάρκεια: 1 ώρα και 52 λεπτά
Το πιο επιτυχημένο franchise ταινιών τρόμου του μάστερ Τζέιμς Γουάν επιστρέφει με μια ανατριχιαστική ιστορία δαιμονοληψίας που κατάφερε να συγκλονίσει ακόμη και τους έμπειρους μεταφυσικούς ερευνητές Εντ και Λορέιν Γουόρεν. Πρόκειται για μια από τις πιο συγκλονιστικές περιπτώσεις που έχουν στο αρχείο τους: η μάχη για την ψυχή ενός μικρού αγοριού τους κάνει να μπουν σε πρωτόγνωρα μονοπάτια, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ που ένας ύποπτος δολοφονίας προκειμένου να αποδείξει την αθωότητά του, ισχυρίζεται ότι τον έχουν κυριεύσει δαίμονες.
Ο Πάτρικ Γουίλσον και η Βέρα Φαρμίγκα επιστρέφουν ενσαρκώνοντας τους Εντ και Λορέιν Γουόρεν, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Μάικλ Τσάβες. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης οι Ρόρι Ο Κόνορ, Σάρα Κάθριν Χουκ και Τζούλιαν Χίλιαρντ. Ο Τσάβες (“The Curse of La Llorona”) σκηνοθετεί βασισμένος στο σενάριο του Ντέιβιντ Λέσλι Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ ("Τhe Conjuring 2", "Aquaman").
Σύνοψη
Κονέκτικατ 1981: Οι διάσημοι ερευνητές υπερφυσικών φαινομένων βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο ανατριχιαστική υπόθεση της καριέρας τους. Ένας νεαρός κατηγορούμενος για στυγνή δολοφονία επικαλείται τη δαιμονοληψία ως ελαφρυντικό. Μπορούν οι Γουόρεν να πείσουν το δικαστήριο ότι είναι αθώος;
Από τον Τζέιμς Γουάν στον Μάικλ Τσάβες
Το όνομα του Τζέιμς Γουάν («Σε Βλέπω», «Insidious») είναι συνώνυμο με το franchise ταινιών τρόμου Κάλεσμα. Ο Γουάν είναι η δημιουργική δύναμη πίσω από αυτό το σύμπαν, με τις ιστορίες, την επιμέλεια και την καθοδήγηση του πυρήνα των ταινιών. Αυτή τη φορά ο Γουάν παραδίδει τα σκήπτρα στον Μάικλ Τσάβες για να σκηνοθετήσει τη Βέρα Φαρμίγκα και τον Πάτρικ Γουίλσον, που υποδύονται του αληθινούς δαιμονολόγους Λορέιν και Εντ Γουόρεν.
«Ήταν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε» λέει ο Τσάβες. «Λατρεύω τις προηγούμενες ταινίες αυτού του κινηματογραφικού σύμπαντος. Ο Τζέιμς είναι μετρ του σύγχρονου τρόμου, οπότε το να αναλάβω τα ηνία αυτού του κόσμου ήταν συναρπαστικό και τρομαχτικό μαζί. Είχα μεγάλη ευθύνη όχι μόνο απέναντι στον Τζέιμς, αλλά και απέναντι στο κοινό της σειράς και στους χαρακτήρες που δημιούργησε».
«Ο Τσάβες ήταν πολύ καλή επιλογή» επισημαίνει ο Πάτρικ Γουίλσον «γιατί αγαπάει αυτές τις ταινίες και σέβεται πολύ τον Τζέιμς. Είναι επίσης τολμηρός. Δεν φοβάται να δοκιμάσει καινούρια πράγματα και να κατεβάσει ιδέες. Τρέφει σεβασμό για τις ταινίες, αλλά θέλει να κάνει ένα βήμα παραπέρα».
Ο Τσάβες λέει ότι ένας από τους λόγους που ο Γουάν μπορεί να τον επέλεξε για τη σκηνοθεσία είναι η κοινή αγάπη τους για το κλασικό ψυχολογικό θρίλερ του Ντέιβιντ Φίντσερ, το Se7en. Ο Τσάβες και ο Γουάν μίλησαν για την ταινία αυτή και την είχαν σαν αναφορά για το Κάλεσμα 3.
Ο Γουάν δεν ήθελε η επόμενη ταινία να είναι ένα ακόμα θρίλερ για ένα στοιχειωμένο σπίτι με την αφήγηση να περιορίζεται μέσα σε τέσσερις τοίχους. «Θυμάμαι να λέω στον Πάτρικ και τη Βέρα στο γύρισμα της δεύτερης ταινίας ότι ήθελα να εξερευνήσω την περίπτωση που βοηθούν την αστυνομία να λύσει εγκληματικές υποθέσεις. Ήθελα αυτή η ταινία να έχει άλλη αίσθηση. Ήθελα να κινηθώ εκτός του υποείδους θρίλερ που διαδραματίζονται σε στοιχειωμένα σπίτια, αλλά ήθελα να διατηρήσω όλες τις τρομάρες. Η νέα ταινία μοιάζει με κλασικό αστυνομικό θρίλερ, μόνο που οι ντετέκτιβ είναι η Λορέιν και ο Εντ» εξηγεί ο Γουάν.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο Γουάν και ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Λέσλι Τζόνσον-ΜακΓκόλντρικ στράφηκαν σε μία από τις πιο διάσημες υποθέσεις του ζεύγους Γουόρεν. Η ταινία επικεντρώνεται στην πρώτη δίκη για φόνο όπου ο κατηγορούμενος επικαλέστηκε δαιμονοληψία. Η ομάδα των δημιουργών βρήκε την τέλεια ευκαιρία για να ακονίσουν οι Γουόρεν τις δεξιότητες τους στο έπακρο, να ρισκάρουν για να αποδείξουν την αθωότητα του κατηγορούμενου και την ύπαρξη κακών πνευμάτων. Η ιστορία αποδείχθηκε η πιο ανατριχιαστική υπόθεση τους.
«Για όλους τους εμπλεκόμενους» λέει ο σκηνοθέτης «αυτή ήταν η πιο σκοτεινή ιστορία των Γουόρεν. Ρίσκαραν τα πάντα για τον κατηγορούμενο, τον Άρνι Τζόνσον. Ήταν ένας νέος άντρας, μόλις 19 χρονών. Ένας δαίμονας τον κυρίευσε. Δολοφόνησε τον σπιτονοικοκύρη του και φυσικά δικάστηκε».
Η ιστορία αυτή έδωσε τους δημιουργούς την ευκαιρία να βάλουν τους Γουόρεν σε ένα πιο ευρύ πλαίσιο. Ήταν μία σπουδαία ευκαιρία να εμπλέξουν την αστυνομία και να διαλευκάνουν τις νοσηρές αιτίες που οδήγησαν σε ένα φριχτό έγκλημα.
Μία πολύκροτη υπόθεση
Η τρίτη ταινία είχε δύο προκλήσεις: πώς να κρατηθεί το σύμπαν των ταινιών πρωτότυπο και φρέσκο και πώς να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην πραγματικότητα και το δράμα. «Θέλαμε να κρατήσουμε τα στοιχεία των προηγούμενων ταινιών, αλλά δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο» λέει ο σεναριογράφος. «Μέσα σε λίγα λεπτά ξέρεις ότι πρόκειται για διαφορετικού είδους ταινία» επισημαίνει ο Γουίλσον.
Ο Γουάν ήξερε από νωρίς ότι στο επίκεντρο θα ήταν οι ικανότητες της Λορέιν ως μέντιουμ. Αναζητούσαν μία υπόθεση όπου λάμπει η Λορέιν, όπου τα χαρίσματα της θα είναι καταλυτικά για την ιστορία με έναν τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί. Άλλωστε, στην πραγματικότητα η Λορέιν είχε δουλέψει σαν σύμβουλος σε πολλές αστυνομικές υποθέσεις.
«Αποφασίσαμε να πλέξουμε την πραγματικότητα με μία σύνθετη ιστορία που παίρνει πολλά, πραγματικά γεγονότα από διαφορετικές καταστάσεις και τα συνδυάζει σε μία ιστορία. Βρισκόμαστε σε ένα επινοημένο μέρος, όπου λύνουμε ένα μυστήριο, αλλά αλιεύουμε από την πραγματική αλληλοεπίδραση της Λορέιν με την αστυνομία» εξηγεί ο σεναριογράφος.
Μόλις πάρθηκε αυτή η απόφαση, έπρεπε να βρεθεί μία λύση για το πώς ξεκινάει η πλοκή. Η τρίτη ταινία έχει δύο μέρη: την περίπτωση του Ντέιβιντ Γκλάτζελ που τον κυρίευσε ο δαίμονας και ο επακόλουθος δαιμονισμός του Άρνι Τζόνσον, ο οποίος προκάλεσε τον δαίμονα του Ντέιβιντ κατά τη διάρκεια του εξορκισμού, ενώ ο Εντ τον είχε προειδοποιήσει να μην του απευθυνθεί. Μήνες μετά, ο Τζόνσον σκότωσε τον φίλο και σπιτονοικοκύρη του, ενώ ήταν υπό την κατοχή του δαίμονα. Στη δίκη που ακολούθησε, με τη στήριξη των Γουόρεν, η υπεράσπιση του Άρνι ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν ένοχος εξαιτίας του δαιμονισμού, αναφέροντας δύο περιστατικά στην Αγγλία, όπου η δαιμονοληψία θεωρήθηκε ελαφρυντικό. Αυτή ήταν η πρώτη περίπτωση στο δικαστήριο των ΗΠΑ όπου κάποιος επικαλέστηκε τον δαιμονισμό ως ελαφρυντικό σε δίκη. Ο δικαστής το απέρριψε. Αυτό το σημείο τράβηξε το ενδιαφέρον του Γουάν και του σεναριογράφου.
Ο σεναριογράφος έκανε εκτενή έρευνα για να διηγηθεί την ιστορία του Άρνι. Η περίπτωση του είχε κάνει πάταγο. Ήταν μία εντυπωσιακή υπόθεση που απασχόλησε τους πάντες. Ο σεναριογράφος, ευτυχώς, βρήκε πολλά άρθρα στον τύπο σχετικά με τη δίκη, γιατί τα επίσημα δικαστικά αρχεία είχαν χαθεί. Οπλισμένος με μία ξεκάθαρη εικόνα για την υπόθεση, ο σεναριογράφος αποφάσισε να πάει στην πηγή. «Πήρα συνέντευξη από τον Άρνι και την Ντέμπι Γκλάτζελ. Έμαθα για τα περιστατικά, αλλά και για τους ίδιους. Είχε σημασία γιατί ήθελα να δραματοποιήσω μερικά στοιχεία για την ταινία, αλλά ήθελα να ξέρω τη δική τους εκδοχή» λέει ο σεναριογράφος.
Παλιό και νέο
Μέσα σε οχτώ χρόνια, ο Βέρα Φαρμίγκα και ο Πάτρικ Γουίλσον έχουν υποδυθεί τους Γουόρεν σε τρεις ακόμα ταινίες. Η χημεία ανάμεσα τους έχει εδραιωθεί και αυτό φαίνεται στους χαρακτήρες που παίζουν. Όπως το καλό παλιό κρασί, ένας καλός γάμος βελτιώνεται με τα χρόνια και αυτό συμβαίνει στους Γουόρεν, που η αγάπη τους μεγαλώνει, όπως η φιλία ανάμεσα στον Γουίλσον και τη Φαρμίγκα.
«Είναι καταπληκτικό που μεγαλώνουμε μαζί με τον ψεύτικο σύζυγο μου» λέει γελώντας η Φαρμίγκα. «Ξέρω ότι θα ακουστώ γλυκανάλατη, αλλά η αγάπη μου για τον Γουίλσον αναζωπυρώνεται. Τον λατρεύω. Είμαστε πολύ καλοί φίλοι. Μετουσιώνουμε τη σκοτεινή δουλειά μέσα από το γέλιο που ρίχνουμε».
«Εμπιστευτήκαμε ο ένας τον άλλον από την πρώτη μέρα» λέει ο Γουίλσον. «Από εκεί έρχεται η χημεία. Είμαστε τελείως άνετοι μεταξύ μας και περνάμε τέλεια».
Από την πλευρά της αφήγησης, οι δημιουργοί έκαναν ό,τι μπορούσαν για να παραμείνουν οι Γουίλσον συνδεδεμένοι με την ανθρωπιά τους. Μπορεί να είναι πιο δυνατοί από ποτέ, αλλά την ίδια στιγμή είναι ευάλωτοι. Η αγάπη τους έχει βαθύνει μαζί με την αγωνία να είναι καλά και οι δύο. «Στην καρδιά των ταινιών, βρίσκεται η αγάπη και η σύνδεση μεταξύ τους, αυτό κάνει τις ταινίες ξεχωριστές σε σχέση με τα άλλα ψυχολογικά θρίλερ. Είναι μια ιστορία αγάπης» λέει η Φαρμίγκα.
Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ρίξουν μια ματιά στο παρελθόν τους. Για πρώτη φορά, βλέπουμε το ζευγάρι να ερωτεύεται σε εφηβική ηλικία, στην αρχή της σχέσης τους. Είναι μία συγκινητική στιγμή που δεν συνηθίζεται στις ταινίες τρόμου. Δεν έχει να κάνει με κάποια διαβολική δύναμη, είναι απλώς μία όμορφη ιστορία που δένει με το σύμπαν της ταινίας.
Τρείς από τους σταθερούς χαρακτήρες των ταινιών επιστρέφουν σε αυτή την ιστορία. Ανάμεσα τους, ο Στιβ Κούλτερ, που υποδύεται τον καθολικό εξομολογητή των Γουόρεν, τον Πάτερ Γκόρντον. Θα δούμε επίσης τον Σάνον Κουκ, που είναι ο ντετέκτιβ μεταφυσικών φαινομένων και βοηθός των Γουόρεν, Ντρού Τόμας. Τέλος, επιστρέφει η Στέρλινγκ Τζέρινς, στον ρόλο της συχνά βασανισμένης, αλλά δυνατής κόρης, της Τζούντι.
«Ο Ντρου και ο Πατέρ Γκόρντον είναι καταλυτικοί στην ταινία» εξηγεί ο Τσάβες. «Είναι ενεργοί στη διαδικασία επίλυσης της υπόθεσης».
Σαν κλείσιμο ματιού σε μία από τις πιο εμβληματικές εικόνες στην ιστορία των ταινιών τρόμου, ο Πάτερ Γκόρντον καταφθάνει στην οικία Γκλάτζελ όπως ο ΜακΝιλ στην ταινία Εξορκιστής. Το ταξί τον έχει μόλις οδηγήσει στον προορισμό του, και ο Πάτερ Γκόρντον στέκεται κάτω από μία λάμπα του δρόμου, σε πανομοιότυπο κάδρο, φορώντας μαύρα και κρατώντας μία δερμάτινη τσάντα. Κοιτάζει ψηλά στο παράθυρο όπου βρίσκεται το δαιμονισμένο αγόρι και βλέπει μια φιγούρα που εξαφανίζεται γρήγορα. Ο Πάτερ Γκόρντον προχωρά αποφασιστικά προς την πόρτα.
«Λατρεύω τον Εξορκιστή και ήθελα πολύ να κλείσω το μάτι σε αυτή την ταινία» λέει ο Τσάβες. «Είναι αστείο γιατί ταυτόχρονα τιμώ και το Ψυχώ με τη φιγούρα της μητέρας στο παράθυρο».
«Ο Μάικλ Τσάβες απόλαυσε την ταινία» λέει ο Κούλτερ. «Αυτός ο ενθουσιασμός είναι μεταδοτικός. Ο Τζέιμς Γουάν το ίδιο. Και οι δύο αγαπούν τις ταινίες και θέλουν να τις τιμούν με τον τρόπο τους».
Καθώς η ταινία βγάζει τους Γουόρεν περισσότερο στον κόσμο, μας δίνεται η ευκαιρία να δούμε πώς ο Ντρου συνεργάζεται μαζί τους και πόσο σημαντικός είναι στην έρευνα.
«Ο Τσάβες προσπάθησε να εμβαθύνει στον Ντρου» λέει ο Κουκ. «Βλέπουμε περισσότερο τη σχέση του με τους Γουόρεν. Τους προσέχει διαρκώς».
Παρά τα γνώριμα πρόσωπα, η υπόθεση είναι πρωτοφανής, ενώ εμφανίζεται μία νέα οικογένεια και ένας νέος αντίπαλος. Στο επίκεντρο είναι η Ντέμπι και ο Άρνι που υποδύονται οι Σάρα Κάθριν Χουκ και ο Ρόρι Ο Κόνορ.
Η διανομή των συγκεκριμένων ρόλων ήταν δύσκολη υπόθεση και χρειάστηκαν πολλές οντισιόν. Οι χαρακτήρες έχουν έναν δυνατό, αδιάβλητο δεσμό και οι νεαροί ηθοποιοί κατάφεραν να το αποδώσουν αυτό. «Ο Ρόρι και η Σάρα Κάθριν ενσαρκώνουν την αγάπη των χαρακτήρων ιδανικά» λέει ο Τσάβες. «Έχουν γοητεία και τους συμπαθείς, παρά το σκοτάδι στο οποίο κινούνται».
Οι πραγματικοί Άρνι και Ντέμπι Γκλάτζελ δεν έχουν σπάσει τον δεσμό τους 41 χρόνια, από τότε που γνωρίστηκαν. Η Ντέμπι τον υποστήριζε θερμά και εκείνος τη λάτρευε μέχρι το τέλος. Ήταν παντρεμένοι όσο ο Άρνι ήταν στη φυλακή για φόνο, και παρέμειναν παντρεμένοι μέχρι τον θάνατο της Ντέμπι το 2021. Το ζευγάρι ήταν φίλοι με τους Γουόρεν μέχρι τον θάνατο του Εντ το 2006 και της Λορέν το 2019.
Οι δύο ηθοποιοί, η Χουκ και ο Ο΄Κόνορ, περάσαν δύσκολα για να υποδυθούν αυτούς τους χαρακτήρες που βασίζονται σε πραγματικούς ανθρώπους. Η Χουκ συχνά αναρωτιόταν γιατί η Ντέμπι υποστήριξε τον Άρνι, ενώ τον είδε να σκοτώνει κάποιον και προσπάθησε να βρει έναν τρόπο να την υποδυθεί πειστικά.
Ο Ο’Κόνορ μπήκε σε ακόμα πιο σκοτεινά νερά. «Ο Άρνι είναι σύνθετος ρόλος» παραδέχεται ο Τσάβες. «Έχει πολλά επίπεδα και πολλά συναισθήματα όπως μετάνοια, άγχος, αγωνία και φόβο».
«Πρέπει να συμπαθήσεις τον χαρακτήρα που παίζεις» λέει ο Ο’Κόνορ. «Να μην τον κρίνεις. Πρέπει να καταλάβεις την οπτική του. Κατάφερα να βρεθώ στον κόσμο του».
Για το μεγαλύτερο διάστημα των γυρισμάτων, ο Ο’Κόνορ ήταν απομονωμένος και άκουγε μουσική στα ακουστικά του ανάμεσα στις λήψεις για να μείνει στον κόσμο του Άρνι. Δεν ήθελε να βγει από τον ρόλο. Στην πορεία, βλέποντας τον Γουίλσον και τη Φαρμίγκα να παίζουν έντονες σκηνές και μετά να κάνουν πλάκα ανάμεσα στις λήψεις, ο νεαρός ηθοποιός ανακάλυψε έναν άλλο τρόπο δουλειάς.
«Ήταν σημαντικό να ξεφεύγω από τον δαιμονισμό του χαρακτήρα. Οπότε, άρχισα να παρακολουθώ αστεία βίντεο ανάμεσα στις λήψεις» λέει ο ηθοποιός.
Ο Μάικλ Τσάβες συνοψίζει τις προθέσεις της νέας ταινίας: «Ξέρω ότι οι θεατές θα τρομάξουν, αλλά ελπίζω να αιφνιδιαστούν, καθώς το ζεύγος Γουόρεν, που μας είναι τόσο οικείο, εξελίσσεται με κάθε ιστορία. Περιμένω με αγωνία να δω την ανταπόκριση του κοινού».
Ακολουθεί το official trailer: